Poznajmy świat: Paryż.



Aż ciężko uwierzyć, że już połowa wakacji za nami. Dziś chcę przybliżyć wam miasto, które kocham- Paryż. Byłam tam już nie raz, ponieważ moja babcia tam mieszka i chcąc nie chcąc muszę się orientować gdzie co jest. Postaram się pokazać wam w jaki sposób nie drogo i fajnie spędzić tam wakacje. Zapraszam.










Co warto zobaczyć. ?
1. Wieża Eiffla 
2. Luwr
3. Katedra Notre- Dame
4. Łuk triumfalny
5. Pałac w Wersalu
6. Pont des arts






1. Jak wiadomo, z Paryżem kojarzy nam się wieża Eiffla. Rocznie wchodzi na nią 6,7 mln turystów. Chcąc na nią wejść by obejrzeć widoki musimy oczywiście zapłacić. Za wejście po schodach na drugie piętro za osobę dorosłą płacimy €5,00, a za wjazd windą €8,50. Oczywiście niektórzy chcieli by zwiedzić również trzecie piętro, jest tam ekskluzywna restauracja, a sam wjazd kosztuje ok €14; lecz sam widok z ostatniego piętra jest bezcenny. 










2. Jednym z najwspanialszych muzeów na świecie jest Luwr. zawiera ponad 380,000 , z których prezentowane jest około 35,000 dzieł sztuki. Zbiory podzielono na osiem sekcji. Nie będę się zbytnio rozpisywać na temat ekspozycji, ponieważ często się zmienia. Mogę was jedynie zapewnić, że nie pożałujecie. Bilet całodzienny kosztuje €9.5, nie obejmuje on sali Napoleona na, którą wejście kosztuje €11.









3. Katedra Notre-Dame najpiękniej wygląda nocą. Turyści odwiedzają ją coraz częściej ze względu na architekturę, nie na wiarę. Wejście do katedry jest darmowe, jeśli chcielibyście zwiedzić kryptę lub wierze, jest to już odpłatne. Tu znajdziecie więcej informacji. 










4. Reprezentacyjny, piękny- mowa o łuku triumfalnym. W środku znajduje się niewielkie muzeum upamiętniające budowę tego magicznego zabytku. 













5. Pałac Wersalski jest najsłynniejszym Paryskim pałacem. Wkoło rozlegają się przepiękne ogrody 'labirynty', w których naprawdę można się zgubić. Za wejście do pałacu i ogrodu zapłacimy €18, a za sam pałac €15. 






6. Pont des arts jest to most przeznaczony do ruchu pieszego. Niby most jak most, ale jego magia polega na kłódkach zawieszanych przez zakochane pary na barierkach. Legenda głosi, że gdy para wrzuci kluczyk od kłódki do Sekwany (płynie pod mostem) nigdy się nie rozstaną. 







Mam nadzieję, że chociaż trochę przybliżyłam wam miasto, w którym się zakochałam. Oczywiście nie kocham go za te zabytki, lecz za ludzi, którzy tam mieszkają i za życzliwy klimat jaki tworzą. 




CONVERSATION

137 komentarze:

  1. bardzo chciała bym tam pojechać, zazdroszczę ! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. chciałabym tam jechać, dzięki Tobie wiem ile pieniędzy zabrać :d
    fajny post i ogólnie cały blog też :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post!
    Wybieram się moim TŻtem :) na motocyklową wycieczkę na Gibraltar i chcemy właśnie zatrzymać się w drodzę w Paryżu :):) Teraz już dokladnie wiem co warto zwiedzić :):)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post, byłam w Paryżu, widziałam to wszystko co opisałaś. Piękne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Paryż <3
    obserwujemy?
    http://pinamint.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje marzenie to wyjazd do Paryża <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny post, marzy mi się Paryż nocą *.*

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam w Paryżu 5 lat temu, piękne miasto :>

    OdpowiedzUsuń
  9. Luwr - zakochałam się ♥
    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie bym tam pojechała :)
    inspiracionesxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny post :))
    Ja jeszcze nigdy nie byłam w Paryżu, mimo wszystkiego mam cichą nadzieję, że odwiedzę kiedyś to magiczne miejsce :)

    Pozdrawiam. ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie byłam w Paryżu, ale mam nadzieję że kiedyś ta trafię ;-)
    Pozdrawiam,

    zabawa-moda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. most zakochanych oj taki jest w Wrocławiu magia <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj! Pewnie zauważyłaś, że ja też wracam wirtualnie do Paryża. Ciągle planuję tam wrócić. Zapraszam na 2 część. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam nadzieję, że kiedyś wreszcie będzie mi dane zwiedzić Paryż :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wow zazdroszczę:) też chciałabym mieć rodzinkę w Paryżu, na pewno kiedyś tam pojadę:)

    OdpowiedzUsuń
  17. ohh.. Zazdroszcze.. marzy mi sie tam pojechac ;D a Ty masz tam babcie :c

    sali-pno.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawe miejsca, chcialabym kiedys tam pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Paryż <33 te kłódki i ta legadna tak słodkooo :D
    kocham-to-5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. to brzmi strasznie: połowa wakacji za nami.. ;c Co do Paryża, chciałabym pojechać jednak nie jest to u mnie na 1 miejscu :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Chciałabym tam kiedyś pojechać, to piękne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo chciałabym tam pojechac:)

    OdpowiedzUsuń
  23. też chcem tam pojechac, obserwujemy się?

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne :3 Za rok tam jadę ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. zawsze chciałam zwiedzić Paryż i wierzę Eiffla ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Uważam, ze to jedno z najładniejszych miast na Świecie. Myślę, że kiedyś uzbieram oszczędności i pojadę chociaż na kilka dni do Paryża :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wow! Zazdroszczę ! Bardzo chciałabym się tam znaleźć ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. jakoś nie przepadam za tym miastem :) Ale może się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. jak wspaniale, ze niedawno wsyztsko to widzailam w Paryzu :) dzieki z aprzypomnienie!
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pewnie, że przybliżyłaś. Ale kurcze nie wiedziałam, że tam w przeliczeniu na złotówki, wejściówki są aż tak drogie. o.O

    OdpowiedzUsuń
  31. Niestety, nie byłam w Paryżu, ale na pewno będę:) Chociaż wszystko to takie drogie.xD

    Dziękuję za komentarz u mnie. Dodałam Twój blog do obserwowanych, byłoby mi bardzo miło, gdybyś Ty również to zrobiła, bo mój blog nie jest tak popularny jak Twój.:*

    OdpowiedzUsuń
  32. Paryż to moje marzenie, zazdroszczę Ci częstych wizyt w tym miejscu ;D
    Ostatnio oglądałam (zresztą niezwykle genialny, wręcz idealny) film "Iluzja" i też pojawił się tam motyw tego mostu z kłódkami :) Niczym w naszym polskim Wrocławiu ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. ŚWIETNY POST!! ja niestety jeszcze nie miałam okazji zobaczyć Paryża ale mam nadzieję, że kiedyś się to zmieni :)

    Właśnie przygotowuję konkurs, który ruszy jutro na naszym blogu i serdecznie Cię zapraszam do wzięcia udziału :))

    Aaaaa... no i dodaję Cię do OBSERWOWANYCH :)

    Buziaki
    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  34. Paryż to moje marzenie:) ja mam babcię w Gdańsku i już mi znajomi tego zazdroszczą, a gdyby tak w Paryżu... no... naprawdę jest czego zazdrościć :)
    a książkę polecam naprawdę:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Paryż moje marzenie.. Francja moje ukochane państwo.
    http://mondemagiquee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. O rany marzy mi się Paryż! Może niebawem się uda zobaczyć w końcu to miasto, bo po Twoim wpisie jeszcze bardziej tego chcę! :D

    OdpowiedzUsuń
  37. PARYŻ <33.
    Świetne miejsce :D.

    OdpowiedzUsuń
  38. Wow, naprawdę świetna notka! Nie przepadam za tym miastem...

    Zapraszam: http://letyourdremscometrue.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. mam nadzieję, że kiedyś odwiedzę to piękne miasto

    OdpowiedzUsuń
  40. Mnie zawsze się kojarzyła z Paryżem (wiadomo) Wieża Eiffla i Luwr, ale widze ze i wiele innych ciekawych miejsca mozna odwiedzic ; )

    OdpowiedzUsuń
  41. Piękne zdjęcia <33

    OdpowiedzUsuń
  42. Nigdy nie byłam w Paryżu i chyba nie będę. Co prawda paryska architektura jest przecudna, ale nie lubię samego klimatu tak dużych miast (:

    OdpowiedzUsuń
  43. Strasznie romantyczne jest to miasto! :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Cudowne :) musze tak kiedyś pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Marzę żeby kiedyś tam pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  46. o matko, jak ja Ci zazdroszcze :( to moje największe marzenie.. a LUWR to już w ogóle, wszystko bym oddała, żeby tam wejść! super post!!
    pozdrawiam serdecznie i w wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  47. zapomniałam dodać, że obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  48. Jak masz fajnie, że masz tam babcię :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Od dzisiaj zbieram na Paryż i do Luwru :D

    OdpowiedzUsuń
  50. chciałabym zwiedzić Paryż. *-*

    Obserwujemy? Jeśli tak to zrób to pierwsza i poinformuj mnie o tym w komentarzu.
    lilianka-blog.blogspot.com
    Follow my blog with Bloglovin





    OdpowiedzUsuń
  51. Byłam w Paryżu, i jestem zauroczona tym miastem ;) Bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  52. wszystko co opisałaś, no prawie wszystko udało mi się zwiedzić :) ale na tym moście nigdy nie byłam, niestety ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Paryż jest bardzo piękny! *.*
    Fajny post :).
    Pozdrawiam :*.

    OdpowiedzUsuń
  54. Nigdy nie byłam w Paryżu, ale myślę, że kiedyś tam pojadę. Bardzo fajna notka, wgl super blog! Obserwuję^^

    OdpowiedzUsuń
  55. Marzę aby tam pojechać :)
    ____________________________________________
    Zapraszam! :) http://holdwind.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. Normalnie chcę do Paryża. *_*

    OdpowiedzUsuń
  57. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  58. Zazdroszczę ci , że masz możliwość odwiedzenia tego przepięknego miasta kiedy tylko chcesz :) Moim marzeniem jest odwiedzenie Paryża,może kiedyś to marzenie się spełni.
    Dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie częściej :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  59. zazdroszczę Ci, że możesz tak często być w Paryżu, ja tam nigdy nie byłam :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Swietny blog;)
    Obserwujemy??????
    Http://topmodelbyjoanna199944.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  61. Ja chciałabym pojechać do Londynu ;)

    OdpowiedzUsuń
  62. wspaniały post!!! a ja kocham paryż całym sercem!
    pozdrawiam kochana:*

    Ola

    OdpowiedzUsuń
  63. Oj świat jest piękny tylko skąd brać pieniądze, na te wszystkie podróże

    OdpowiedzUsuń
  64. Uwielbiam Paryz<3 najpiekniejsze miasto jakie widzialam:)
    http://solidaryexpensivee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  65. Jeśli orientujesz się gdzie również warto zjeść i mieszkać to możesz zrobić taki post. Wielu osobom by się na pewno przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  66. miasto piękne, chcialabym tam chociaz raz pojechac <3!

    OdpowiedzUsuń
  67. Chce kiedyś zwiedzić Paryż. Moje marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Oooo widzisz, zapomniałam o tych kłódkach! A byłam z ukochanym w Paryżu. Następnym razem też kupię i zawieszę taką kłódkę, a co!

    Spodni poszukaj w H&M :)

    OdpowiedzUsuń
  69. taak, ja też kocham Paryż! Byłam tam raz i zauroczyło mnie to miasto :) Również uwielbiam Berlin, które jest zupełnie inne od Paryża, bardziej nowoczesne, ale mimo tej znaczącej różnicy te dwa miasta są moimi ulubionymi w Europie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  70. Paryż jest piękny i miastem zakochanych :)

    OdpowiedzUsuń
  71. byłam w Paryżu, naprawdę magiczne miasto, które trzeba zobaczyć na własne oczy :)
    supcarolyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  72. Paryż to piękne miasto :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  73. Od długiego czasu już marzę jechać do Paryża, piękne miasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  74. Byłam w Paryżu . Coś pięknego . ♥♥
    werr-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  75. Świetny blog, bardzo mi się tutaj podoba! :))


    Może obserwujemy? :)
    Wpadaj dyverst.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  76. Dzięki zankomentarz! ;)
    Super blog :)

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  77. Paryż jest pięknym miastem.. Jest na mojej liście "Miasta, które chce odwiedzić"

    carolina--victoria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  78. jest wiele pięknych miejsc na świecie:)

    OdpowiedzUsuń
  79. zazdroszczę ,też chciałabym mieć babcię w Paryżu <3
    świetna notka ;) Obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń
  80. jak ja uwielbiam takie wpisy !!

    OdpowiedzUsuń
  81. Chciałabym tam pojechać! Luwr, Sekwana, cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  82. nie wiem musiałabyś zamówić i zobaczyć może by ci się spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  83. świetnie tu :) kocham Paryż
    obserwuję i zapraszam: http://ineedyoursoul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  84. bardzo fajna notka:)
    zazdroszczę ci że masz bliską osobę w Paryżu:)

    OdpowiedzUsuń
  85. Paryż i Sztokholm to miasta, które mam w kolejce do zwiedzenia! :))
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  86. Warto pojechać i poświęcić czas na zwiedzanie:)

    OdpowiedzUsuń
  87. Zawsze chciałam pojechać do Paryża:) zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  88. chce je w przyszłości odwiedzić:)

    OdpowiedzUsuń
  89. Cudowne magiczne miasto....kiedyś tam polece

    OdpowiedzUsuń
  90. KIEDYŚ POLECĘ DO PARYYŻA!!

    OdpowiedzUsuń
  91. Super - bardzo praktyczne informacje!

    OdpowiedzUsuń
  92. Fajnie masz, że jeździsz do babci do Paryża :)
    Ja tam nigdy nie byłam, a fakt, chętnie bym pozwiedzała :)

    OdpowiedzUsuń
  93. Kiedy byłam malutka byłam w Paryżu i chciałabym tam pojechać jeszcze raz..
    Jednak pierwszeństwo na mojej liście " Do zwiedzenia " ma Seoul w Korei Południowej. ♥ :3

    OdpowiedzUsuń
  94. Łał, zazdroszczę Ci tych podróży do Paryża. To piękne miasto, kiedyś może będę miała okazję je odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  95. chciałabym tam pojechać;D

    OdpowiedzUsuń
  96. jedno z miejsc na liście tych do odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  97. moje marzenie to Luwr! chciałabym tam pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  98. Mam nadzieje, że kiedyś tam zawitam :D

    OdpowiedzUsuń
  99. Zostałaś nominowana do Liebster Award, wiem, że twój blog jest o trochę innej tematyce, ale może zechcesz odpowiedzieć Zapraszam: http://detectivebeauty1.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  100. fajnie jest mieć babcie w paryżu, ale czemu napisałaś o takich oczywistych miejsach? chyba kazdy glupi wie, że w paryzu warto zobaczyc m.in. luwr czy wieze eiffla :D

    OdpowiedzUsuń
  101. Cudowny kraj, marzę o odwiedzeniu go :)
    Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  102. Super wpis, bardzo chciałabym udać się kiedyś do tego miasta:)) Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  103. Paryż!! Tak bardzo chciałabym kiedyś do Paryża! Może mi się uda... Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  104. Chciałabym pojechać do Paryża ;)

    OdpowiedzUsuń
  105. Jednym z moich marzeń jest właśnie Paryż :)
    Zapraszam do mnie : zaczynamodnowa001.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  106. Paryż to jedno z głównych miast na mojej liście "Do odwiedzenia". Magiczne, prawda?

    pasjonujedukuje.blogspot.com // Lifestyle, kariera, edukacja, testy i wszystko co interesuje młodych pasjonatów życia.

    OdpowiedzUsuń
  107. fajny opis, aż chce się tam jechać :), jak się będę wybierać to zgłoszę się po więcej informacji :)

    OdpowiedzUsuń
  108. a mnie jakoś nigdy tam nie ciągnęło :)

    OdpowiedzUsuń
  109. Mam w planach odwiedzenie Paryża, albo ogólnie chce pojechać gdzieś do Francji. W szkole uczę się właśnie tego języka ;)

    OdpowiedzUsuń
  110. Masz babcie w Paryżu? To jest coś!!!
    Ja w Paryzy będę w tym roku tylko przejazdem i na kilka godzin.

    OdpowiedzUsuń
  111. Wieża Eiffla - moje marzenie. Spełnię je, obiecuję :D

    OdpowiedzUsuń
  112. Byłam :) Piękne miasto :)

    Sprzedaję maszynę do wypieku chleba- więcej na moim blogu- zdrowiezwyboru.blogspot.com Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  113. Może to głupie, ale Paryż jest dla mnie taki oklepany

    OdpowiedzUsuń
  114. Wierne miasto! Zawsze chciałam tam pojechać! Obserwuje i licze na rewanż ;)
    patyskaa.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń

Back
to top